Jamstvo
Prijelaz rizika
Ispitivanje grešaka i jamstvo
- U času predaje robe, rizik slučajne propasti, oštećenja ili uništenja stvari prelazi na kupca.
- Ukoliko prodavatelj na zahtjev kupca robu treba isporučiti na drugom mjestu različitom od mjesta sklapanja ugovora, predajom robe špediteru ili transporteru (koji je izabran na prijedlog kupca), rizik prelazi na kupca.
Ispitivanje grešaka i jamstvo
- Kupac kao potrošač u smislu Zakona o zaštiti potrošača je dužan obavijestiti prodavatelja o vidljivim nedostacima,u roku od 2 mjeseca od otkrivanja istih, a najkasnije u roku od 2 godine od kupnje. Kod skrivenih nedostataka, odnosno nedostataka koji se nisu mogli otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja robe, rok za obavijest o tim nedostacima iznosi 2 mjeseca od otkrivanja istih, a najkasnije u roku od 2 godine od kupnje.
- Primjedbu na kupljeni proizvod ili uslugu možete osobno predati u prodajnom centru, putem pošte, fax-a ili e-maila.
- U slučaju pravovremene i uredne obavijesti kupca, prodavatelj će popraviti proizvod, predati drugi proizvod bez nedostataka, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos za proizvod.
- Kupac prima na znanje da prodavatelj nije odgovoran za nedostatke koji su kupcu bili poznati ili mu nisu mogli ostati nepoznati u trenutku sklapanja ugovora (npr. kupac je proizvod zbog dotičnog nedostatka kupio po nižoj cijeni), ali snosi odgovornost za nedostatke koje je kupac mogao lako zapaziti, ako je izjavio da proizvod nema nedostataka ili da ima određene karakteristike i svojstva. Prodavatelj nije odgovoran za odstupanja pod točkom 2.5. i potrošač ne može tražiti raskid ugovora za neznatne materijalne nedostatke. Prodavatelj kupca pri kupnji upoznaje sa načinom održavanja proizvoda, a o postupanju sa kožom i načinu održavanja može se informirati u poslovnici podavatelja ili putem web stranice. Kupac se prije uporabe odnosno postupka održavanja treba informirati kod prodavatelja o nejasnoćama oko korištenja odnosno održavanja robe koju je kupio.
- Ako je prodavatelj kupcu dao garanciju za ispravnost robe u tijeku određenog vremena, kupac može, u slučaju da roba nije ispravna zatražiti popravak u razumnom roku i ako prodavatelj to ne izvrši, zatražiti zamjenu neispravnog proizvoda. Kupac je ovlašten samo s garancijskim listom koji je dobio pri kupnji i/ili s originalnim računom isticati svoja jamstvena prava. Popravak ili zamjena moraju biti izvršeni u razumnom roku, u protivnom kupac ima pravo na raskid ugovora ili sniženje cijene. Prodavatelj će nastojati izvršiti popravak ili zamjenu u najkraćem mogućem roku.
- Potrošač može podnijeti pisani prigovor u poslovnim prostorijama prodavatelja, putem pošte ili elektroničke pošte. Prodavatelj će u pisanom obliku odgovoriti na prigovore u roku od najkasnije 15 dana od dana zaprimljenog prigovora.U slučaju da su nedostatci posljedica nestručnog puštanja u rad, upravljanja, skladištenja, održavanja ili drugih nestručnih zahvata kupca, prodavatelj ne snosi odgovornost. Takve nedostatke, kao i nedostatke nastale nakon isteka jamstvenog roka, prodavatelj će otkloniti po nalogu kupca u skladu s tada važećim cjenikom servisiranja.
- Potrošač i trgovac mogu potrošački spor rješavati pred tijelima za alternativno rješavanje potrošačkih sporova. U Republici Hrvatskoj trenutno djeluju sljedeća tijela koja se, u okviru svoje nadležnosti, bave alternativnim rješavanjem potrošačkih sporova: Centar za mirenje Hrvatske obrtničke komore Ilica 49/II, Zagreb, http://www.hok.hr/centar_za_mirenje; Centar za mirenje Hrvatskog ureda za osiguranje,Martićeva 73/I, Zagreb, https://www.huo.hr/; Centar za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori,Rooseveltov trg 2, Zagreb, http://www.hgk.hr/centar-za-mirenje/o-centru-za-mirenje; Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca, Radnička cesta 52/I, Zagreb, http://www.hup.hr/; Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za mirenje, Nikole Tesle 1/I, Zagreb, https://mirenje.hr/category/vijesti/; PROFI TEST d.o.o., Centar za mirenje ‘Medijator’ Hrvatska, Petra Hektorovića 2, Bjelovar, http://medijator.com.hr/; Sud časti Hrvatske obrtničke komore, Ilica 49/II, Zagreb, http://www.hok.hr/sud_casti; Sud časti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori,Rooseveltov trg 2, Zagreb, http://www.hgk.hr/sud-casti-pri-hgk/o-sudu-casti